tisdag 1 februari 2011

Rastlös!

Är hemma och sådär förkyld som bara en riktig karl kan vara (varför drabbar det mig då, undrar den lustige). Börjar piggna till och då slår den stora rastlösheten till. Jag och en fritidsledig Simpe (är föräldern sjuk ska barnet inte vara på fritids efter skolans slut) har klippt och klistrat ihop en ny bloggheader. Var dags för en förnyelse. Dessutom hittade jag min gamla inramning av tidningsklipp från friidrottskarriären (haha, ja, jo...) och valde ut en actionbild från ett kort häcklopp.



Bilden är tagen på Södermalms IP i Skövde. Jag vann loppet och sänkte mitt pers med över en halvsekund. Lite senare hände samma sak i det långa häckloppet. Ytterligare någon dryg månad in på säsongen var det dags för seriesammandrag nummer två i Borås, där sänkte jag det där perset på korta häcken med ytterligare 2 tiondelar till 15.31. På länga häcken sänkte jag det med 8 tiondelar till 53.27. Klubb- och distriktsrekordet var redan mitt på 400 meter häck och jag förstärkte min position som distriktets bäste 400 meter häcklöpare genom tiderna. En titel som fortfarande står sig!

2 kommentarer:

Joachim Andersson sa...

Så dundrans coolt Herman!!! :D

Sånt här älskar jag! SNYGGT!!!

Lärarjäveln sa...

Ja, jag är nästan lite barnsligt stolt över sånt där. Egentligen är det ju inga större meriter att komma med, men det är sköna minnen.