söndag 20 februari 2011

Det sket sig...

Vi inledde magiskt mot Boule von Platen, hemmaklubben. Jag, Conny och Kaisa vann mixedtrippeln med 13-1 och Sören, Owe och Arne vann den öppna med 13-5. Vi skulle ta minst två dubblar för att känna oss riktigt nöjda, men prio var att vinna mötet.
Vi loosade alla tre. Jag och Conny var närmast med 10-13 mot en av tvillingarna Bergström, men hon sköt ta mig fan träff på allt, stannade mycket. Men vi spelade bra också. Vi föll på att jag spelade bort oss i sista rundan med två riktiga katastroflägg i viktigt läge. I de övriga matcherna var vi inte riktigt nära.
Sen fortsatte raset mot Gränna och vi åkte ut med buller och bång. Raset kan säkert förklaras genom att vi inte är lika samspelta i år. Flera nya i gänget.
Men det dåliga spelet i dubblarna mot von Platen har jag inget svar på. Det var bara dåligt, rakt igenom uselt. Fullständigt värdelöst. Vi får klart underkänt som helhet, men får ta med oss tripplarna mot von Platen som liten ljuspunkt.

Inga kommentarer: