torsdag 10 februari 2011

Jag och SWIO!

Någon kanske sitter och undrar vad jag tycker om SWIO?
Det är i mina ögon den nästa bästa tävlingen under året (jag räknar inte in SM) efter fantastiska Varberg Strandcup. SWIO:n har det mesta: internationellt deltagande, sverigeeliten, bredden, djupet och allt vad du vill. När du spelar SWIO:n har du en känsla av att du delar i något stort och det är precis vad du gör.
Jag har spelat båda upplagorna av SWIO:n så här l¨ångt. Första året spelade jag med Andreas Richter (BOO) och Ronnie Andersen (ESL). Vi hankade oss vidare till Örestad open (B-turneringen) och spelade jämnt med Henke Hugosson och co när vi åkte ut (10-13). Ifjol spelade jag med klubbkamrat Owe Karlsson och Kjell Brell Andersson (SÖR). Vi tog oss vidare från gruppen som grupptvåa, men torskade sedan mot lag Henrie och Viktor von Eggers Patron med 12-13. I efterföljande Örestad open gjorde vi ett OK gruppspel, vann mot Köhalmi och co bland annat, men torskade sedan snöpligt mot ett tyskt lag och åkte ur.
I årets upplaga spelar jag för första gången med ett rent klubblag och det är trippellaget som gäller för de stora tävlingarna i år. Jag, Owe Karlsson och nye POMaren Conny Johansson ska lira de stora trippeltävlingarna med SM som höjdpunkten i slutet på sommaren. Då har vi gjort ett gäng bra tävlingar tillsammans och borde nått en bra nivå. Men jag tror på det här laget från start, från scratsch. Conny är en natural born skytt och har boulen i sitt liv sedan 1984. Han är rutinerad och har vart med där det händer. Jag har utvecklat såvälläggspel som skytte och Owe tar stora kliv framåt för varje år han spelar. Vi har tränat riktigt bra alla tre under höst och vinter och det som återstår är att forma laget.
Nu är SWIO:n en stortävling med många bra lag. Vi har lag CJ Möller (BKS) som seedat lag i gruppen, men där återfinns också duktiga veteranerna med Lee Ekström i spetsen. Det kan mycket väl bli så att vi inte tar oss vidare som etta eller tvåa i gruppen, så bra startfält är det. men det kan också gå betydligt mycket bättre än så. Och jag är såväl hoppfull som fylld av självförtroende inför det här året. Det ska bli så jävla skoj. SÅ JÄVLA SKOJ!
Så. Nu kör vi, bloggläsare som ska spela. Och ni som inte ska spelahåller tummarna.

Inga kommentarer: