lördag 22 januari 2011

Off the record...

Tillbringar helgen med att åka bil med världens bäste Karlsson och att bli lite bättre på boule. Instruktörskurs står på programmet och skådeplatsen är Skaras boulehall. Hallen är mysig som fan, helt klart en av de bättre bakom överlägsen ettan Skövde boulecentrum.
Annars. Jag behöver väl knappast påtala att jag håller utbildning högt. Jag är övertygad om att man växer som boulespelare genom att gå en instruktörsutbildning. Man får fundera över olika tekniska moment, man får hjälpa varandra, man får titta på varandras teknik och man får utbyta kunskaper och åsikter. Det här kommer bli ett lyft för såväl mig som POM.
Slutligen kan man ju fölrbanna sig själv för att man inte kan hålla käft i det där dsciplinärendet som infekterat diskuteras på diverse plank. Jag har inga problem emd att killen som fällt har fått ett (för) kort straff, men att en av svenska bouleförbundets styrelserepresentanter visar sådan arrogans stör mig som fan. Dessutom ska vissa saker avhandlas offentligt, medan andra sker via mail. Märkligt. Fegt.

Inga kommentarer: