onsdag 13 juni 2012

Sommarlov 2012!

Det blir aldrig riktigt mörkt såhär års. Himmeln lyser svagt och man kan ana konturerna av skogsbrynet österut. Det är ljummet i luften, man kan sitta på trappen och bara lyssna. Klockan kan bli vad fan som helst och jag bryr mig inte. Jag har inga tider att passa de närmaste åtta veckorna, jag bestämmer själv. Det doftar gott, jag ser EM-fotboll och dåliga filmer, spelar spel och äter kakor. Läser en bok, plinkar lite på gitarren. Jag går ut på trappen, ner över gräsmattan, gör high-five med boken som bugar djupt med nya grenar och tycks säga god kväll. Slår en drill bakom buskarna och känner den fuktiga och lite kalla daggen under fötterna. Njuter av tystnaden. De här intrycken är sommarlov, de allra första, skälvande dagarna av ett underbart sommarlov. Det är den bästa tiden på året och jag njuter!

Inga kommentarer: