torsdag 28 juni 2012

EM-krönika!

Jag kör min EM-krönika när en match återstår. Finalen brukar vara snygg som den är, därför kan övriga delen av spektaklet få lite utrymme.

Årets mål
Zlatans volley mot Frankrike är snygg i sig, men eftersom det sket i ett läge när Sverige är utslaget, vinner den inte laga kraft. Därför säger jag polackernas kvittering mot Ryssland. Snibben som gjorde målet hade ett klassiskt polskt namn med c och z om vartannat och täckte hela ryggtavlan, men jag orkar inte skriva hans namn.

Årets Klump i magen
På delad förstaplats: när Sjevtjenko kvitterar i premiären och när Wellbeck klackar in 3-2 i matchen efter. Så tungt.

Årets frilla
Ballotellis. En bajskorv!

Årets vägg
Svenska klacken, sjukt mäktig ytterligare ett mästerskap. Coolt!

Årets hjälte
Mellberg gör en Hysén två matcher i rad och är mästerskapets bäste försvarare och en ryggrad när övriga i svenska laget ligger under en filt och suger på tummen.

Årets vrål
När Mellberg nickar in 2-1 mot England. Jävlar vad jag skrek, högt och länge!

Kommentarer por favor. Och vem som vinner EM? Spanien gör tidernas match mot gli azuri och vinner knappt men klart!

Inga kommentarer: