söndag 15 januari 2012

Skövdeblixten 2012!

Jag och brorsan lirade Skövdeblixten ihop, för andra gången tror jag. Det började bra men slutade sämre.
Vi gick igenom monraden obesegrade. Släppte en poäng på de tre första matcherna. Sedan slog vi Csapo-Wahlberg med 8-7 (släppte de sista poängen utan risk för förlust) och det kändes som attd et här skulle bli riktigt bra. Vann de två sista matcherna i monraden genom att släppa totalt 6 poäng.
8-delen började katastrofalt. Vi släppte en femma i första omgången mot ett BON-lag. Därefter samlar vi oss och tar 13 ganska enkla poäng i rad. Stabilt återigen.
Sedan kommer sistamatchen för dagen. Vi spelar stabilt mot Andreas (HÄL) och Fredrik (LID) och har 5-2 med bud på större ledning, då klockan går. Det har vart en tight match och så är även sista ordinarie omgången. Vid 2-2 i klot lägger jag in poäng i princip på lillen, men Andreas spelar ut min rejält och stannar med sitt klot på poäng. Dessutom får den genom en lilleflytt med sig även tvåan. Känns slumpartat och lite surt, men med ett klot kvar på hand kan jag fortfarande reparera det hela. Jag ti´ttar ut ett lika bra nedslagsmäkre, lägger som jag gjort hela dagen, men klotet tar illa och sticker iväg långt ned i banan. Andreas kan enkelt lägga in den tredje poängen och få till ett särspel. Väl där lägger Fredrik en etta ca 20 cm bakom lillen, jag lägger mitt klot åt helvete och brorsans lägg stannar ngn centimeter från poäng. Han sammanfattade känslan av förlusten med ett ytterst lämpligt könsord.
Vad minns jag och vad tar jag med mig?
- Brorsan sköt som en häst. Mot Joakim Trogen och co stannade han på sjukt mycket och kunde nog vunnit matchen själv. Jag fyllde på och vi vann den matchen med 13-0, men den segern var brorsans. Sjukt kul att spela ihop med en sådan skytt.
- Jag fick anpassa mitt läggspel pga takhöjden i Skövdehallen och hittade en skön rull- surfstil som fungerade bra.
- Jag har inte tränat så mycket och var därför jävligt ojämn emellanåt. Jag vill vara väl förbereddd och ska vara det om några veckor. Träning är min pryl (jag verkligen älskar det, både inom boule och annat) och jag kommer få mer tid till det nu när Fyrlingen är avklarad och mitt engagemang i WDBF trappas ned.

Det kommer bli ett bra bouleår. Det känner jag på mig!

Inga kommentarer: