tisdag 10 januari 2012

Fyrlingen 2012!

Jag har slitit som ett djur i förberedelserna, men under genomförandet är jag bara en av alla POMare som gör ett jävligt bra jobb. Vi levererar en av landets bästa tävlingar, men vi bemöter också människor på ett bra sätt. Det betyder oerhört mycket.
Resultatredovisningen fungerade perfekt, om än inte riktigt lika snabbt som tidigare år. Resultat från A-B-C-slutspel låg ute på nätet strax efter att tävlingen var slut.
Serveringen fungerade OK, mend et var ett minus att Svante inte fick sitt tillstånd. En bar inne i hallen hade vart mysigt. Hur än tävlingen ser ut nästa år hoppas jag att man får till något sådant.
Jag fick sitta kommentator åt Petanque-exclusive, dels en sväng under lördagen, men framför allt under söndagen. Det var nog inte optimalt att jag satt där, men det är något jag velat göra tidigare och det var kul att jag fick göra det nu. Det var jävligt skoj och jag gör det gärna igen. Lyssna och titta här!
Det blir Fyrlingen 2013 såklart och vi hoppas att det blir ännu bättre. Vi funderar på lösningar som innebär att vi kan ta fler lag. Vi tittar också på lösningar där vi får kontroll över serveringen helt själva, åtminstone så att vi kan välja vem som står för det.
Borås Tidning gjorde införreportage och ett rejält reportage om Bruno Le Boursicaud, samt en avslutande notis efter tävlingarnas slut. Tyvärr publicerades inget av det i nätupplagan, men jag ska se om det går att få ut här på bloggen. Dessutom gjorde Radio Sjuhärad ett inslag där de intervjuade mig och ni kan lyssna på det här. Hurtbulle-varning och lite stora ord, men vad gör man inte för att ge de omedvetna en positiv bild av boulen som tävlingssport.
Vill ni läsa mitt "reportage" om tävlingarna på Svensk boule, kan ni läsa det här.
Slutligen måste jag nämna Bruno Le Boursicaud. Han är en fantastisk ambassadör för boulen. Han är en jäkligt trevlig människa. Han är en förbannat duktig boulespelare, en världsartist. Han är en stjärna på bouleplan. Han utstrålar pondus och har stor karisma. Jag hoppas att det går att fixa hit honom 2013 också, men då på ett annat sätt. Vi får se.
Nu ska jag suga på den söta karamell Fyrlingen 2012 är, sedan ska jag smida tidiga planer för nästa upplaga!

Inga kommentarer: